lördag 30 mars 2013

Glad påsk!

Våren verkar har glömt bort Sverige i år. Jag läste en saga för mina pojkar häromdagen som hade just det temat. Handlade om liten stad där det aldrig blev vår. Våren kom normalt sett med en magisk enhöring, men det här året behagade hästkraken inte dyka upp eftersom stadens invånare hade blivit för lata och bortskämda. Alla fick börja hugga i och jobba för att det skulle bli någon vår. Undrar vad det krävs för åtgärder här?
Jag har haft några dagar på mig att försöka glömma Sveriges bedrövliga insatser mot Irland och Slovakien. Jag tror ärligt talat inte att vi har i VM att göra med vårt usla försvar och mittfält men å andra sidan det vänder det snabbt i fotboll. Det är ju den här matchen  (nedan) ett bra exempel på. Förresten börjar allsvenskan snart och som en av mina fotbollsvänner från Borås brukar säga. Hellre ett inkast för Elfsborg än ett nickmål för landslaget. Eehh.



Avslutar med en underhållande bild från 2009. KG Hammar är en klok gammal man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar