måndag 18 mars 2013

Tommy Nilsson tuffar till sig

Den senaste veckan har det varit fullt upp på jobbet. Idag lanserade vi ett nytt datasystem och det verkar ha gått riktigt bra. Åtminstone är det inget som säger något annat. Dagen till ära är jag hemma med mina pojkar så riktigt säker kan jag inte vara men jag har bara fått ett samtal från jobbet.
Jag har suttit och gått igenom de senaste två årens bilder och gjort några beställningar på papper. Jag gillar att ta kort och gör det rätt ofta. Inte minst sedan jag skaffade en iphone. Det blir avsevärt mycket bättre bilder än med de gamla mobilkamerorna. Samtidigt går det inte att komma ifrån att de knappast slår en hederlig systemkamera men att ha kameran till hands är ju minst lika viktigt. Här har vi två exempel på det.

Den här bilen kom plötsligt åkande när vi var i stugan och hade varit på stranden en sväng.
Den här älgkon med två kalvar kom in i trädgården när vi var hos några vänner på besök.
Jag läser i Aftonbladet att Tommy Nilsson har bytt namn till Black. Det är svårt att hålla sig för skratt. Inte minst när man läser pressreleasen. Det är nog lättare än gå från att vara hårdrockare till att bli balladsångare än tvärtom. Av någon anledning kommer jag att tänka på Nick Cave. Han har bevisligen lyckats både med att göra ballader med Kylie Minogue och göra grottmusik med Grinderman. Just nu är han och The Bad Seeds aktuell med en ny skiva. Singeln låter så här: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar