söndag 21 december 2014

Ulf Lundells blogg

Ulf Lundell har börjat blogga. Jag trodde han hade skaffat en dator men i ett av hans inlägg skriver han att någon annan skriver av hans maskinskrivna och lägger in dem på datorn. Det verkar minst sagt omständligt och omodernt, för att utrycka sig milt. Jag och Uffe delar många åsikter men hans liv ser förstås helt annorlunda ut. Han har haft många kvinnor genom åren och är mig veterligen återigen stadgad med en betydligt yngre kvinna. I en intervju på SVT nyligen fick han frågan hur ofta han träffar sina barn och barnbarn. Han konstaterade då att det gjorde han inte alls. Det lät sorgligt tycker jag. Jag menar om han vore en sådan ensamvarg som han påstår varför lever han då ständigt med en kvinna vid sin sida? Hur som helst, bloggen är lite underhållande. Precis som när man läste Dylans självbiografi blir man varse att ens idoler är precis som vem som helst. De går också och funderar över livets vardagsbekymmer såsom hur man gör en perfekt Janssons frestelse. När det gäller det omtalade inlägget om att förbjuda svenska folket att spela Öppna landskap om SD får 20 % i valet, tror jag knappast att han tror det får någon verklig betydelse. Snarare handlar det om att han är frustrerad över sakernas tillstånd och vem är inte det förresten?
Själv håller vi på som bäst och julstökar. Idag gjorde vi julgodis med pojkarna. De gick in för det hela med liv och lust. Skapade staket och skålar av mandelmassa. Återstår att se hur många som vill avnjuta dessa skapelser. Somliga var ganska stora och det kan ju bli lite mäktigt med allt socker.
Annars kan jag rekommendera att kolla in den här videon. Första låten är grym liksom Protection som sätter igång ca 9:22 i inslaget.
http://www.npr.org/event/music/371905089/lucinda-williams-tiny-desk-concert?autoplay=true
God jul på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar