söndag 12 juni 2011

Ringo på Liseberg

Jag gick och kollade på Ringo Starr och hans All Starr Band i fredags. Det var en minsta sagt sömnig tillställning. Bandet hade två gubbar som spelade synth och två trummisar. Det lät som på 1980-talet. Jag stod mest och funderade på varför inte Ringo fixade trummorna själv, men han är trots allt 71 år i år. Ska han sjunga och spela trummor samtidigt blir det nog för mycket. Det hade varit jobbigt för vem som helst och man måste ju andas ibland :) Hur som helst vi såg inte klart konserten utan gick och drack öl istället efter en stund. Det var många i publiken som gick runt med Beatles t-shirts. Det spelar ingen roll att det var 41 år sedan Beatles upphörde, deras dragningskraft är fortfarande så stor att när gruppens kanske minst lysande stjärna kommer till stan, går tusentals människor på konserten bara för att se honom.
Har han skrivit några Beatleslåtar frågade min kollega under konserten? En snabb sökning på nätet bekräftade två låtar: Don't Pass Me By" (på White Album) och "Octopus's Garden (på Abbey Road). Men sedan sjöng han ju faktisk på några låtar också. Den mest kända kanske är Yellow Submarine och den här:



Min chef hade köpt Sudokoböcker till hela enheten i förra veckan. Vi fick dem i sommarpresent. Jag hade aldrig löst en Sudoko förut men nu sitter jag här och kämpar med siffrorna. Jag inte speciellt bra på det men jag är envis.

2 kommentarer:

  1. Wings med Paul McCartney såg jag i början av 70-talet. Svindyrt. Ångrade mig flera år efteråt. Bortkastade pengar. Pauls dåvarande fru Linda spelade i bandet och borde ha stannat hemma i England istället.
    Börjar förstå att John Lennon var navet i gruppen. George glimtade till ibland, men vek ner sig när Paul & John styrde låtvalet.

    SvaraRadera
  2. Sådant kan man inte ångra. Det är ju inte ditt fel att Paul McCartney inte hade bättre förstånd att hålla Linda utanför. John släpade med sig Yoko Ono överallt. Hon kunde inte heller sjunga eller spela.

    SvaraRadera