tisdag 7 juni 2011

Zlatan is back and so am I

Vilken återkomst till landslaget han gjorde. Tre mål och en framspelning är ett ganska hyfsat facit på 65 minuter. Jag har läst flera sportjournalister den senaste veckan som menar att Zlatan inte behövs i landslaget. I Aftonbladet gjorde de ett stort reportage om att landslaget lyckats bättre utan honom. Alla som kan något om statistik vet ju att man kan tolka den på olika sätt. I det här fallet var det som när Satan läser bibeln som det så fint brukar heta. Mats Härd i GP skrev en krönika i helgen med rubriken "Därför är Sverige bättre utan Zlatan". Nu får vi hoppas att han lyckats tysta de värsta tvivlarna. Det går ju inte att komma ifrån att får han bara rätt passningar är han grym!
Jag har återigen varit i stugan några dagar och där har jag inget internet ännu och då är det svårt att blogga. Vet inte om jag ska skaffa det heller. Mobiltäckningen är usel och då funkar det väl inte med mobilt bredband? Hur som helst var det fantastiskt väder och vi hade besök från Stockholm. De hade hyrt en stuga inne i Hunnebostrand. Vi var 8 vuxna och 9 ungar. Jag blev helt slut.
På musikfronten har det säkert hänt mycket på sistone men jag har inte koll på nåt längre. Såg att de hade nominerat tio låtar till sommarens plåga i Metro. I mitt tycke finns det än så länge bara två låtar att välja mellan. Antingen Eric Amarillos ”Om sanningen ska fram (Vill du ligga med mig då)” eller också Veronica Maggios ”Jag kommer”. Jag förstår inte riktigt det här fenomenet måste jag säga. Bara för att det är sommar behöver man väl inte spela samma låt om och om igen? Det är ju förresten titeln på en sommarplåga för några år sedan.



En annan konstig företeelse som jag bara tror förekommer i Sverige är att man envisas med att spela vissa låtar bara på sommaren. Varje sommar ska man till exempel gräva fram den här:



Why god why?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar