onsdag 1 juni 2011

Snart festivaldags

Nu har jag köpt biljetter till Where the action is här i Gbg. Det ska bli roligt. Framförallt att se Glasvegas som jag lyckats missa vid åtminstone två tillfällen förut. När de spelade på Storan tog biljetterna slut på mindre än fem minuter. Sedan är jag väldigt svag för The Killers också och eftersom Brandon Flowers kommer så hoppas jag han spelar många av deras låtar.

http://www.wtai.se/

Eddie Vedder släppte en ny skiva igår. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den ännu. En skiva med Ukelele låtar är det verkligen nåt att ha? Det ser lite larvigt ut i videon i alla fall, som en förkrympt gitarr.



Läste förresten om Hultsfredsfestivalen i tidningen. Det tyska bolaget som anordnar festivalen räknar tydligen med att förlora omkring 1 miljon euro på arrangemanget i år. Det kommer ta ett par år innan vi har återupprättat festivalens storhet som de uttryckte sig. Hultsfredsfestivalen kanske blir som Saab?

1 kommentar:

  1. The Ark ska tydligen också uppträda. Jag som trodde de låst in instrumenten (0sh Ola Salo)och istället skulle satsa på studier eller boule........

    SvaraRadera