måndag 30 maj 2011

Bilder från dagen

Inspirerad av Jah Hollis så tänkte jag göra min egen fototriss från dagen.

Första bilden är från den nybyggda trappan upp till vårt hus. Vi snackar exakt 100 trappsteg. Det är bra motion när man ska hem från jobbet men mindre roligt när man har barnvagn och får ta en lång omväg.


Andra bilden föreställer tygtältet vi köpte på gårdagens loppmarknad i Majorna. Vi fick det för 40 kr. Kvinnan som sålde det var kanske inte världens bästa försäljare eller vad sägs om argumentet: "Köper ni det inte så slänger jag det i containern!" Sönerna är helnöjda och har som ni kan se redan inrett med en campingstol. Nu fattas bara grillen.

Sista bilden blir på kungen. Jag är så glad att jag inte jobbar som presschef på Hovet för är det nån som är ett "hopeless case" är vår käre kung. Man kan tycka synd om honom när "drevet går" som det gör nu men varför inte bara berätta hur det var när grabbarna från Sigtuna festade loss. Och om han inte vill säga hela sanningen så kan han väl åtminstone tala lite sanning?

3 kommentarer:

  1. Nja, vad säger man? Orka bry sig om kungen? :) Snygg trappa. Bra motion!

    SvaraRadera
  2. Att vår kung och drottning har Europas sämsta rådgivare kan man verkligen fundera över. Beträffande de slutna internatskolorna borde alla läsa Jan Guillous "Ondskan" för att förstå hur överklassen uppfostras. Att Guillou själv glömde bort att han varit KGB-agent - i sina memoarer - är väl ett bevis för hur åtminstone Solbackas f.d. elever lärde sig att mörka ofördelaktiga sanningar. Internaten Lundsberg och Sigtuna har väl samma värdegrund.
    Tygtältet hade Astrid Lindgren gillat. Men ett bord saknas väl ?

    SvaraRadera
  3. Frågan är om det bästa inte hade varit att inte säga något alls. Om man är så dålig på att försvara sig kanske man inte ska försöka. Det gick en rätt intressant dokumentär om Sigtuna för något år sedan. Jag hade inte velat gå där.

    SvaraRadera