söndag 1 maj 2011

Kossor på grönbete

Idag var vi och kollade på när kossorna skulle ut på grönbete. Det är Arla som bedriver en jättelik pr-kampanj för att få oss att köpa mer mjölk. Man får åka ut på landet och titta på hur glada kossorna blir när de får komma ut och beta gräs för första gången i år. Och det var verkligen en upplevelse får jag säga. Inte så mycket på grund av kossorna utan mer för att tiotusentals människor hade åkt från Göteborg med omnejd för att se detta. Vi snackar ett mindre flygfält med bilar. Det var verkligen helt otroligt. För att se några kossor. Hur är det möjligt? Vi undrade mest hur vi skulle få plats. Köerna började nämligen redan en halvmil från målet. När vi kom fram visade sig att de engagerat en idrottsförening för att lotsa in bilarna. De var fantastiskt effektiva. Alla bilar fick plats på ett jättelikt fält. Påminde inte så lite om Hultsfredsfestivalens bilparkering. Kossorna verkade glada och alla fick mjölk och bullar. Äldsta sonen fick dessutom prova på att sitta i en riktig traktor. Vad kan man mer begära?

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHA, jag skrattar så jag dör! :) Själv har jag kossor i hagen ca 500 m från mitt hus. Muuuu...

    SvaraRadera