tisdag 17 maj 2011

Skratta vid fel tillfälle

Nu har jag varit på konferens med jobbet igen. Ibland känns det som 50% av min arbetstid går åt till möten och konferenser. Det stämmer säkert inte men känslan är ändå att jag jobbar allt mindre och går på alltmer möten. Min teori är att det blir så när man jobbat länge på ett ställe. Man hamnar i alltfler grupper, projekt och konstallationer och till slut hinner man knappt göra de uppgifter man anställdes för att utföra. Eller också kan man se det som att ens roll har förändrats och att man utvecklats som människa eller nåt i den stilen. Hur som helst. Den här gången var vi på Bokenäs. Det ligger strax utanför Lysekil. Det var helt ok. Kakbufféen var enorm. Jag har svårt att motstå sådant. Vill gärna prova allt! Nu sitter jag här med en mage lika stor som Pluras (åtminstone känns det så).
Idag lyssnade jag på en föreläsare som visade en rolig video med Obama jag inte sett förut. Föreläsaren pratade just då om hur man överkommer en jobbig situation när man håller ett föredrag. Till exempel när inte tekniken fungerar, någon åhörare ställer jobbiga frågor eller något annat går snett. I det här klippet ramlar den här skylten ner från podiet:



Vilket får Obama att tappa tråden:
http://www.youtube.com/watch?v=jCSIDRUVw98

Det påminner mig om ett annat gammalt klipp som ni säkert sett och hört förut men som är rätt roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar