söndag 19 juni 2011

Veckan som varit...

Med den frasen började en av min gamla kollegor alltid sina utläggningar på fredagsmötena. Därefter gick han detaljerat igenom vad han hade gjort under veckans alla dagar så att ingen skulle tro att han hade legat på latsidan. Intresseflaggan vajade väl inte direkt i topp om man säger så. Min vecka har i alla fall varit riktigt schyst. Jag har varit på två födelsedagskalas, sett Danko Jones på Liseberg och firat "träbröllop" (5 år) med min fru. Den senare tillbringade vi på restaurang Kometen på Vasagatan. Den gamla stjärnkrögaren Leif Mannerström har tagit över en klassisk kvarterskrog med 80 år på nacken. Kontrasten mellan hans gamla ställe, Sjömagasinet och Kometen kunde knappast varit större. På Kometen serverar man traditionell husmanskost istället för delikatesser från havet, men inte mig emot. Potatismoset var nog det godaste jag ätit nån gång. Här ett citat från väggen på toaletten:


Det har varit hårdrocksfestival på Hisingen i helgen. Det regnade som vanligt och transporterna fungerade uselt. Festivalområdet låg vid Göteborgs galoppbana en bra bit från centrum. I dagens GP skyller arrangörerna på bussbolaget. De levererade bara 22 bussar istället för 60. Man får väl hoppas att de kontrakterar något annat bolag nästa år då. Kanske något av de här bolagen: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.655332-tung-last-varje-onsdag De verkar ju ha gott om bussar.


Jag håller på att lyssna in mig på Brandon Flowers soloskiva till Where the Action is. Har fastnat för den här låten:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar