torsdag 22 april 2010

1980-talet alltmer populärt

Två dagars datakurs i kombination med en ny mobiltelefon gör att jag börjar längta tillbaka till 1980-talet. Detta ligger helt rätt i tiden då 1980-talet vinner terräng överallt nuförtiden. Kläder och mode inte minst. Gamla tv-serier som Varuhuset och Dallas går helt plötsligt att köpa på DVD och Jakob Hellman och Reeperbahn ut på turné med Alphaville. http://www.foreveryoung2010.se/
Lyssnar flitigt på Totta Näslunds skiva "Basement Tapes" som nyligen gavs ut postumt. Han tolkar Dylan med den äran, fast jag gillar förstås bättre när han sjunger på svenska.
http://www.youtube.com/watch?v=OK-tawSA1Vc&feature=related
Telefonen är en HTC Mini. Jag kan surfa, läsa mail och synka med min kalender med jobbet etc. Men det häftiga är förstås att applikationer som gör att man kan se väderprognoser, uppdatera sin Facebook, kolla på youtube med mera. Nu sitter jag där som alla andra och fipplar med den på bussen.

2 kommentarer:

  1. Förr var jag lite rädd för bilförare som rökte, bytte station på radion, läste tidningen, drack kaffe med macka och pratade med barnen i baksätet samtidigt som de försökte köra.
    Numera är det bilförare som skriver sms och annat i sina mobiler som är riskklass 10.

    SvaraRadera
  2. Om jag satt och sms:ade under körning skulle jag snabbt hamna i diket eller något ännu värre. Det tar tio minuter att skriva en kort hälsning.

    SvaraRadera