söndag 25 april 2010

Dom feta åren är förbi

Har åkt på en vårförkylning i år igen. Det är lätt hänt. Man missbedömer hur varmt det är och tar på sig alldeles för lite kläder. Sedan går man där och fryser i sin tunna vårjacka.
Funderar över vad som hänt med MTV. När jag växte upp visades det musikvideos dygnet runt. Nuförtiden är det bara massa skräp. Realityshows som är allt annat än realistiska. Kan det vara så att Youtube har ersatt behovet av att visa musikvideos i tv?
En kollega till mig på jobbet konstaterade att hon i princip inte kände igen ett enda band som spelar på Way out west i år. "Jag trodde jag hade koll men nu inser jag att jag blivit gammal!" Riktigt så illa är det inte för min del men inte långt därifrån. Det finns för mycket gammal musik som jag fortfarande inte hört ännu. Hur ska jag kunna hålla koll på alla nya band?
Dundertåget spelade på Bengans i Stockholm för några dagar sedan. Det verkar varit fullt ös. Kolla in tjejen som tar över gitarren mot slutet av videon. Hon ser tafatt ut men kan onekligen spela. Nya skivan släpptes den 21/4 och har namnet "Dom feta åren är förbi". Ett namn de snott från den tyska filmen "Die Fetten Jahre Sind Vorbei". Grym film med bland annat Daniel Brühl från Goodbye Lenin. Filmen handlar om ett gäng ungdomar som bryter sig in hos bortresta överklassfamiljer. De stjäl inget men stökar till desto mer. Dessutom lämnar dom det kryptiska meddelandet "Dom feta åren är förbi!" efter sig. Allt går bra ända tills en dag då en familj kommer hem lite för tidigt.
http://www.youtube.com/watch?v=o_xzU3zw6qw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar