söndag 3 april 2011

Time is on my side

Det finns de som säger att ju äldre man blir desto fortare går livet. Jag har alltid varit emot den där typen av tankar. Tiden kan ju omöjligen kan gå fortare. Det är bara vår upplevelse av tiden som förändras. På Facebook har en gammal klasskamrat från högstadiet sett till att lägga in en gammal bild från årskurs nio. Det känns väldigt längesedan. Samtidigt minns jag det mesta från den där tiden väldigt väl. Jag insåg för ett par veckor sedan att jag nu varit sex år på mitt jobb. Det är sjukt länge. Motsvarar hela högstadiet och gymnasiet tillsammans. Visst det har hänt en hel del under den tiden. Jag har gift mig skaffat barn osv. Samtidigt kändes uppväxtiden mycket längre. Det hände så mycket under de där åren. Vad händer nuförtiden egentligen? Man har ju gjort det mesta förut. Ibland kan jag förstå de där äventyrsmänniskorna som ständigt söker nya kickar. Men när man hoppat fallskärm 500 ggr blir ju det slentrian till slut i alla fall. Läser att Lars Norén skaffat barn. Han fyller 67 i maj. Det känns egoistiskt. Om han vill se sin son ta studenten får han se till att bli minst 86. Naturen har i alla fall sett till att kvinnor inte kan skaffa barn så sent även om en del läkare försöker ändra på det. Så här såg "Nevermind" killen Spencer Elden ut 2008. Jag minns väldigt väl när skivan kom. Det känns inte så länge sedan.













Vi spelade in den här när vi var väldigt unga säger Mick Jagger i klippet. Videon är från 1981. Nu har det gått ytterligare 30 år och man får väl säga att tiden knappast är på Keith Richards sida längre i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar