söndag 22 januari 2012

Nästan frisk

Jag är nästan frisk. I mer än en veckas tid har halsen varit som ett öppet sår, men nu börjar den fungera som vanligt igen. Underbart! Jag är inget vidare på att vara sjuk. Blir rastlös av att bara ligga hemma hela dagarna så därför går jag ofta till jobbet halvkrasslig och smittar säkerligen ner en massa folk. Inte särskilt sympatiskt. Men jag har i alla fall en regel. Om jag har magsjuka eller feber så stannar jag hemma, fast ibland tänjer jag lite på den regeln också. Min normala kroppstemperatur är kring 36,5 så då har jag ju feber när termometern visar 37,5 men då brukar jag säga att det är normaltemperatur. Som de sjunger i den där visan ni vet? Närmare 40 än 37,5 så ska det vara när ångan är uppe...
Den gångna veckan har jag läst ut Zlatans bok och den kan jag varmt rekommendera. Sedan har jag sett några gamla Sopranosavsnitt. Jag gillar serien men jag tycker det är jobbigt att alla är så osympatiska. Jag vill alltid hålla på nån om ni förstår vad jag menar. Finns det ingen sympatisk person i en film så kan jag knappt se den. Samma problem hade jag när jag var och såg Drive i veckan. En grymt bra film av den danske regissören Nicolas Winding Refn, tidigare mest känd för Pushertriologin. Problemet är bara att huvudpersonen är så brutal att man undrar om han verkligen har alla hästar hemma. Mer våld än vad stunden kräver fick en ny innebörd och då brukar jag ändå inte vara så känslig för sånt där.



Till sist har Springsteen släppt sin första singel från nya skivan. Jag tycker (hör och häpna) att det låter mycket lovande.



Till sist måste jag bara säga att jag tycker det var bra att Juholt hoppade av. Med den mannen vid rodret hade valet 2014 blivit en promenadseger för de borgerliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar