tisdag 17 januari 2012

Felköp

Känner mig lite småförkyld och allmänt trött. Stockholm har ofta den inverkan på mig. Visst är det vackert på sina ställen men alla dessa människor. Sedan är jag nog lite av en vanemänniska också. Jag kan rutinerna i Gbg vid det här laget. Jag vet vart bussarna och spårvagnarna går och hittar för det mesta. I Sthlm hittar jag ingenstans. Visst har jag en mobiltelefon som kan visa mig vägen men det gör mig på sätt och vis ännu mer stressad. Vad händer om jag blir av med den, den inte fungerar, jag saknar täckning, batterierna tar slut eller någon stjäl den? Det är konstigt egentligen varför just Sthlm har en så stressande inverkan. Andra stora städer gör mig inte alls så stressad. Paris, Madrid eller Köpenhamn till exempel. Det är kanske för att jag oftast är i Sthlm med anledning av mitt jobb? Jag har inte semester utan är tvungen att springa på möten och passa tider. Jag blir som alla andra som springer runt i tunnelbanan. Min fasa är att man ska hitta sig själv på den här sidan:
http://pendlarstress.se/
De flesta bilderna är dock tagna i Uppsala och är jag inte så ofta längre, men sist jag var där i höstas sprang jag som en galning till tåget med min packning...
Min fru har köpt nya huvudvärkstabletter men döm av min förvåning när jag läste på förpackningen. Dessa kommer jag inte använda i första taget.


2 kommentarer:

  1. Jag var 25 när jag köpte min första mobil och 30 när jag började använda den regelbundet. Jag kan störa mig på att människor idag känner sig som att de inte kan ta sisg fram i samhället utan en mobil.

    Jättekul sida med pendlare :)

    SvaraRadera
  2. Ja, vi tenderar att bli fördummade hela bunten. Ingen kan något längre. Fram med mobilen och googla fram svaret istället.

    SvaraRadera