söndag 8 januari 2012

Grattis David Bowie och Elvis Presley!

Båda är födda idag den 8 januari. David Bowie fyller pensionär (65) och Elvis skulle blivit 77 år. När man tänker på något sådant kan jag inte låta bli att tycka att ett människoliv är jädrigt kort ibland. Jag menar det var inte speciellt länge sedan David Bowie sjöng "Ground Control to Major Tom, Take your protein pills and put your helmet on." Han var ung och redo att ta över världen men det var visst 43 år sedan. Jag såg honom i Globen för ett antal år sedan. Det var riktigt bra även om många nog var bevikna på att han spelade så många nya låtar. Det var som vanligt.
Jag läser i Rolling Stone magazine att fler stora artister än någonsin ska ut och turnera 2012. Skivförsäljningen har rasat i botten och då måste man ut på vägarna igen. Mest förvånande är att det återigen pratas om en Rolling Stones turné fast de behöver nog inte pengarna. Men det gör väl ärligt talat inte Bruce Springsteen, Madonna, Van Halen, Lady Gaga eller Radiohead m.fl. heller.
Vi har varit i stugan i helgen igen. Det var mörkt, kallt men ändå lite mysigt. Vinterns stormar hade rivit ner ett och annat träd. Vår minsting visade vägen till hästen och vågade till och med ge honom en bit av sitt äpple men så var det kanske inte den största varianten (av häst alltså).










2 kommentarer:

  1. Elvis. Kom att tänka på låten "Bringing Out the Elvis" med Faith Hill som Louise Hoffsten borde ha talat om i sitt avsnitt av "Stjärnorna på slottet". Om jag fattat rätt har den låten gett så stora inkomster i USA att Louise under åren haft möjlighet att producera och ge ut flera album med förlust.
    Att hennes lilla bok Blues är ett mästerverk framkom inte heller i hennes program. Underligt.

    SvaraRadera
  2. Jag missade det där avsnittet. Får nog försöka kolla lite på SVT play för jag gillar ju henne.

    SvaraRadera