onsdag 25 januari 2012

Whats your blues name?

Mitt är Old Mama Rivers. Låter inte så manligt.



Laddar lite smått inför nästa veckas filmfestival här i Göteborg. Ska försöka se ett par filmer i år. Det har inte varit så mycket av den varan de senaste fyra åren. Allra bäst gillar jag att gå på kortfilmsvisningarna. Ofta handlar det om filmer från nya unga filmskapare som gjort sina första alster. Visst förekommer det att de är dåliga, men det händer desto oftare att de är annorlunda och tankeväckande. Sedan gillar jag också att se film från andra länder än Sverige, USA och England. Tyska filmer brukar t.ex. ofta vara riktigt bra ifall de kommer hit. Därför ska jag bland annat se den här:



Igår kollade jag på Veckans brott. Det var en riktig höjdare. Leif GW var förbannad på alla inkompenta och lata poliser. Under våren ska de varje vecka ta upp fall som visar hur dåligt polisen skött sitt jobb. Jag tror de kan påverka makthavarna litegrann i alla fall. Det är trots allt ett av Sveriges mest populära tv-program och jag tror de flesta av oss har tröttnat på att polisen aldrig gör något år vardagsbrottsligheten. Alla vet idag att det är meningslöst att anmäla ett stöldbrott eller en misshandel. Det görs aldrig någon utredning utan brotten skrivs av direkt. Rakt ner i källaren. Detta trots att det aldrig funnits så många poliser i landet. Det är en konstig ekvation.

Idag kom det en ny skiva från Leonard Cohen. 78 år gammal men han känns nästan ännu äldre på något vis. Samtidigt fortsätter han turnera och ge ut skivor och det är imponerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar