tisdag 30 oktober 2012

Hur blev jag tönten i cykelhjälm?

Idag när jag cyklade hem från jobbet kastade några ungar en vattenballong på mig. Jag blev dyngsur. Jag minns när jag brukade kasta vattenballonger och ställa till med jävelskap. Vi eldade, smällde smällare, pallade äpplen, skrek och härjade. Nu har man istället blivit tönten i cykelhjälm som får en vattenballong i plytet. Hur fan kunde det gå så snett? Jag orkade inte ens jaga ikapp dem. För vad skulle jag göra efteråt? Jag tänker på konsekvenser nuförtiden istället för att leva i nuet. Det suger! Jag borde cyklat ikapp dem och spöat upp dem istället. Ett redigt kock stryk så deras Örgrytemorsor hade fått svårt att känna igen dem. Men det var ingen som spöade upp oss när vi kastade ägg efter gubben med hunden från Mattias Jakobssons morsas balkong eller rullade in en pallastare i sidan på en ny merca. Nej, så vi låter dem vara för den här gången, men kastar de en ballong till imorgon. Ja, då jävlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar