lördag 7 november 2009

Deppiga sånger nästan alltid bäst

Jag har kommit fram till att den bästa musiken nästan alltid är sorgsen, vemodig eller arg. Det är nog därför jag inte gillar musikaler, revyer, spex, dansband, schlagerartister, studentsånger, Robert Broberg, Markoolio eller Håkan Hellström. Och det är därför jag inte gillar kommersiell radio eller tv-program såsom Doobidoo, Singin Bee Celeb, Dansbandskampen eller Körslaget. Nej, om jag fick välja skulle de visa Patti Smith-dokumentären Dream of Life eller kanske Leonard Cohens I´m Your Man istället.

3 kommentarer:

  1. Se Fassbinders filmer ! Inte en enda går i dur. Allt i moll. Lägg sedan på en skiva av Cohen. Dra för persiennerna. Ta plats under täcket. Och njut.

    SvaraRadera
  2. Ja, de verkar deppiga så det räcker till och blir över. Fast när det kommer till filmer kan jag uppskatta en komedi. Musik däremot är allvarliga saker som man inte får skämta bort.

    SvaraRadera