tisdag 10 november 2009

Vi rör oss ni står still

Igår gick jag på min lediga dag med sonen till Universeum. Han sov i vagnen och jag lyssnade på Kents nya skiva "Röd". Jag får erkänna att jag på förhand varit lite skeptisk, men den är faktiskt riktigt bra emellanåt. Visst saknar jag gitarrerna och Jocke Bergs texter är obegripligare än nånsin, samtidigt måste jag konstatera att de har lyckats förnya sitt sound i takt med tiden. Kent 2009 låter inte som Kent 1998 och även om jag kanske gillar deras gamla skivor bättre är det roligare med ett band som försöker förnya sig. Eller som de själva uttryckte saken i 747 för några år sedan;
Ni kan skratta om Ni vill
Håna oss Vi rör oss Ni står still
November är full av födelsedagar. Imorgon fyller min älskling år. Man inser att man håller på att bli gammal när man uppskattar att ge andra presenter nästan lika mycket som att få egna. Jag gjorde ett vuxentest för ett tag sedan. En fråga var: Brukar du ge andra dyrare juklappar än du får själv? Ett av svarsalternativen var: Nej, för då hamnar man ju på minus. Ha ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar