fredag 13 november 2009

Keith och Johnny - två favoriter

Svininfluensan slår till igen - skola lamslagen! 3500 döda i USA! Oron sprider sig i Norge! Vaccinet förlamade min katt! Kvällstidningarna trummar på med sina skräckbudskap. Somliga blir oroliga och vet inte vad de ska tro. Min fru har en kollega på sitt jobb som ägnar varje fikarast åt att måla fan på väggen. Hon verkar må bra av att sprida en massa obekräftade teorier och historier vidare. Av någon konstig anledning känner jag själv ingen som helst oro. Däremot är jag rädd för vinterkräksjukan. För den fick jag nämligen förra vintern och det var ingen rolig syn.
SVT visade en dokumentär om Keith Harring ikväll. Jag har alltid gillat honom. Det framgick hur otroligt produktiv han var. Han gjorde tiotusentals teckningar, målningar, skulturer och konstinstallationer med mera. Själv gillar jag allra bäst hans stora målningar på husfasader. De kunde verkligen liva upp en tråkig plats. Eller vad tycker ni?
Carola var med på Skavlan. Hon skulle sjunga men började snart waila, fast låten var väl ärligt talat inte särskilt bra från början. Johnny Cashs dotter Rosanne Cash var också i studion. Hon berättade om hur hennes pappa gett henne en lista med 100 countrysånger som hon borde känna till. Nu hade hon gjort en skiva med 12 av dessa. Jag har hört historien förut men det gjorde inget. Synd bara att hon inte berättade för Carola hur man kan framföra en sång med ett kristet budskap - utan att göra bort sig. Det visste nämligen hennes pappa en hel del om.
http://www.youtube.com/watch?v=mQkFxfyHgMk&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar