söndag 27 mars 2011

Saker som irriterar

Satt precis och betalade månadens räkningar. Lika roligt som vanligt... Kom att tänka på på nåt som hände på mitt jobb häromdagen. På fikarasten berättade jag att jag sett reklam för en dosa som läser av alla siffror bara man drar den över pappret. Man behöver aldrig mer skriva av ett enda OCR-nummer. Tror det var Danske bank som erbjöd sina kunder produkten. Skitsamma. Det lustiga i sammanhanget var att en kollega till mig utbrast. "Jag tycker det är hemskt! Ännu en sån där pryl som fördummar! Själv lär jag mig alltid alla OCR-nummer utantill. Det är bra hjärngymnastik." Vad i hela friden ska man svara på det? Jag mumlade något i stil med att det låter ju helt sjukt. Det lustiga i sammanhanget är att det alltid finns saker som irriterar någon. Christer i P3 ägnade för någon vecka sedan ett helt program åt att folk fick ringa in och berätta om saker som irriterar dem. Inte sällan var det saker ens partner gör. Men detta bör man nog inte fundera för mycket på. En tjej dumpade till exempel en kille för att han skickade smileys i sina sms men det kunde hon inte stå för så hon ljög ihop någon annan ursäkt. För egen del störs jag nog mest av personer som tar sig själva på för stort allvar. Människor som saknar självdistans är sjukt jobbiga att umgås med.

2 kommentarer:

  1. Hahahah, ja vad ska man säga? :) Man kan häpna för vad folk har ork att irritera sig på.

    SvaraRadera
  2. Sedan drygt 15 år gör man allt själv på nätet. Att betala räkningar tar mest tid. När man klarat av allt varje kvartal får man en faktura från banken på diverse dyra administrativa avgifter och givetvis besked om att kontot ger 0% i ränta. Är det konstigt att bankerna belönar sina chefer med miljonbonusar då ?

    SvaraRadera