torsdag 10 mars 2011

Saker som gör en rädd som barn

Nerbäddad med feber igen. Jag har nog aldrig varit sjuk så många gånger under en vinter förut. Magnecyl är min bästa vän. Lyssnade på Krister i P3. De tog upp saker som gjorde en rädd som barn. En snubbe var rädd för valen på Naturhistoriska muséet i Göteborg, ett flertal olika personer var rädda för Strängnes Stadsvapen (se nedan), en tjej var rädd för att svälja apelsinkärnor för att det då kanske skulle börja växa ett träd i kroppen, en kille var livrädd för att Radiotjänst skulle ringa på dörren. Själv var jag rädd för Mumintrollen. Det var något otäckt med den där karga finska dialekten och alla konstiga figurer. Min son blev vettskrämd för tomten i julas. Tomten knackade på fönsterrutan och såg bevisligen rätt otäck ut. "Det här är inte roligt" som sonen själv utryckte det. Många gånger är det just föräldrarna som omedvetet sätter griller i huvudet på sina barn. Det är oundvikligt eftersom de flesta barn har så rik fantasi. Till nästa år kanske vi borde skaffa en ny tomtemask.




4 kommentarer:

  1. Jag är rädd för cancer och kronofogden.

    SvaraRadera
  2. Ja, cancer är otäckt. Tar död på de flesta av oss till slut.

    SvaraRadera
  3. Kronofogden är pest, men ännu värre är alla privata inkassoföretag. Lagstiftarna borde omgående se till att skuldsanering erbjuds innan dessa företag får tag i privatpersoner som råkat hamna i ekonomiska trångmål.
    Beträffande Mumintrollen undrar jag ifall du är rädd för Jonas Gardells Mark oxå ?

    SvaraRadera
  4. Ha ha, fan vilken elak tomte :)

    SvaraRadera