fredag 14 oktober 2011

Nytt från Noel och Ryan

I veckan släppte såväl Noel Gallagher som Ryan Adams nya skivor. Jag kan villigt erkänna att jag aldrig riktigt förstod Oasis storhet. Visst var de första skivorna hyggliga rockplattor men i mina öron gjordes det mycket bättre musik vid den här tiden. Och när det gäller britpop gillade jag såväl Suede som The Stone Roses bättre. Det måste vara tjatigt för Noel Gallagher att ständigt prata om sin taskiga relation till brorsan. Jag har nu läst åtminstone tre intervjuer där journalisterna i stort sett bara ställer frågor om detta. Ikväll var han med i Skavlan och vad frågades det om då? Jo, givetvis hur är relationen med din brorsa? Gääääsp!
Den minst sagt produktive Ryan Adams deklarerade för något år sedan att han skulle lägga av med musik. Han hade fått Miniéres syndrom. En sjukdom jag sett på nära håll och därför kan litegrann om. Hur som helst blev det inte så. Han har fortsatt ge ut musik. För den stora allmänheten är han kanske bara en artist som har ett namn som är förvirrande likt Bryan Adams, men för oss andra är han betydligt bättre än så. Tyvärr gjorde han misstaget att inte ta med Iron Maiden covern "Wasted Years" på nya skivan. Det är synd för den har redan blivit något av en hit på Youtube.

1 kommentar: