måndag 26 oktober 2009

Lyckad försäljning

Jag sålde ett spel på Tradera igår. Det var ett Nintendo spel jag fick julen 1986. Jag har alltid haft på känn att det inte var så vanligt då inga andra ungar hade något liknande på den tiden. Inte för att det inte fanns gott om den här typen av spel, men just den här sorten var lite ovanlig. Hur som helst jag la ut den på Tradera och igår avslutades auktionen. Jag fick 2025 kr för spelet. Det kändes lite asburt måste jag säga. Ett spel som legat i min byrålåda i över 20 år visade sig vara en raritet. Det följde inte ens med några batterier på köpet. Nu ska jag köpa en Ipod för pengarna, fast jag betvivlar att den kommer vara en raritet om 20 år. Nej, då får man nog allt köpa en skrivmaskin eller analog kamera istället.

3 kommentarer:

  1. Underbart att någon fattade sitt bästa och bjöd över :-) Tack för i lördags.. var supermysigt.

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra spel det där. Kommer ihåg hur vi var helt besatta av att försöka klå varandras rekord och varva alla banor. Någon har gjort ett fynd. They don't make 'em like that anymore.

    SvaraRadera
  3. Klompklomp: Ja, det var tur! Tack själv!
    Cliffrocker: Jo, fast det skumma är att det är just den här versionen som är värdefull. Spelet tillverkades med en annan design men med samma innehåll i två år till. Förresten finns det en sajt på nätet där man kan ladda ner alla spelen till sin dator. Tekniken var inte särskilt avancerad med dagens mått mätt.

    SvaraRadera