måndag 5 oktober 2009

Smutsiga jeans

Jag köpte mig ett par nya jeans häromdagen. När jag kom hem hittade jag en lapp som butiksbiträdet smugit i påsen. Där stod det att man inte skulle tvätta jeansen på åtminstone ett halvår, helst ännu längre. Sedan skulle man gå med i en tävling på nätet och fota sina jeans för att tävla mot andra smutsiga byxor. Den som har det snyggaste slitaget vinner. Jag kände mig som Danny Glover i Dödligt vapen-filmerna: "I´m to old for this shit!" Jag kanske kan tvätta dem som vanligt och sedan besöka en 4H gård efter ett halvår. Jag rullar runt lite bland grisarna i stian, knäpper några bilder och säger att jag haft dem på mig hela tiden. Lysande Sickan!
http://www.nudiejeans.com/start
Kent har släppt en ny singel. Vet inte om jag är så förtjust i att de numera försöker låta som Depeche Mode.
http://www.youtube.com/watch?v=ngA1EAxduPM
Imorgon ska jag till fjollträsk (Sthlm) på konferens. Tåget går klockan 06.00. Fakirtåget eller vad det nu brukar kallas. Tidigt är det i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Hear hear! Bästa jeanskommentaren jag hört var i en "exklusiv" butik här i fjollträsk. Expediten försökte sälja ett par skitiga paltor med argumentet att de "gör sig så bra på stranden, mot sanden". Jag gick skrattande därifrån och lämnade kvar brallorna åt kidsens sommarnöjen.

    SvaraRadera
  2. I ett nära grannland heter ju jeans cowboybyxor.
    Tror mer och mer att det är rätt.

    SvaraRadera