måndag 1 februari 2010

Glömma saker

Jag har inte varit så duktig på att blogga på sistone. Fullt upp med annat som vanligt. Två barn sätter sin prägel på tillvaron. Det är underbart men samtidigt går man lite runt som en zombie på dagarna. Man sover inget vidare och har fullt med tankar på allt som man borde göra. Häromdagen skulle jag ta med min lillebror på bio (till filmen jag vunnit biljetter till). Vi åkte ner tillsammans. Väl framme vid bion insåg jag att jag glömt biljetterna hemma. Körde hem och tillbaka snabbare än Schumacher, men på Draken fick vi inte komma in. Det var fullsatt och filmen hade börjat för 3 minuter sedan. Det satt väl några odrägliga festivalarbetare på våra platser ;-) Berättade detta för en kompis igår. Hon konstaterade att det inte lät som mig. Du brukar väl inte glömma saker? Nej, inte i vanliga fall men nuförtiden är jag helt lost in space.
Fast när John var nyfödd gick min älskade G till ICA med barnvagnen. Hon handlade en korg full med varor, betalade dem och glömde sedan alltsammans på bandet. Det slår till och med mina biobiljetter.
Apropå att glömma, så snackade jag med en kille i somras som förlagt sina biljetter till U2 konserten på Ullevi. Han letade överallt utan resultat. En vecka efter konserten hittade dem i handskfacket på bilen. Det värsta var att han tittat där men inte sett dem. Han var så uppstressad att han inte såg dem...
Förresten blev jag aldrig magsjuk, fast G fick en släng av viruset. Hon är dock bra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar