torsdag 18 november 2010

10 år äldre på en dag

Hämtade ut mitt nya körkort igår. Hade mer hår förra gången. Sedan var det gamla körkortet snyggare också (själva layouten alltså). Till råga på allt står det Transportstyrelsen på kortet. Är det någon myndighet jag är trött på så är det Transportstyrelsen. Jag har i mitt jobb daglig kontakt med denna koloss på lerfötter och det måste vara bland det sämsta våra politiker/tjänstemän i statsförvaltningen kokat ihop. Eller vad sägs om ett nytt rekord i JO anmälningar? Jag har bara ett råd till er mina vänner. Bli inte av med körkortet! Ingen vet nämligen hur du ska få tillbaka det och ingen hjälper dig att svara på dina frågor. Men du kan alltid ringa 0771-503 503? Vi tar emot ditt samtal så snart vi kan...
Köpte Keith Richards självbiografi idag. Översatt till svenska på rekordtid fast översättningen lämnar sannolikt en del övrigt att önska. En recensent påpekade att heroin benämns "jonk" och det kan väl ändå inte vara helt korrekt? Samtidigt är jag för lat att läsa på engelska när boken finns på svenska. Frågan är hur mycket Keith kommer ihåg och hur mycket som är påhittat i efterhand. Samtidigt spelar det mindre roll så länge det är underhållande läsning. Den bästa biografin i den här genren är lätt Mütley Crües "The Dirt" och där får man nog ta en hel del av innehållet med en rejäl nypa salt. Inte minst med tanke på att alla fyra bandmedlemmarna har sina egna versioner av hur saker gick till. Apropå "The Dirt" missade ni väl inte Anvildokumentären som gick på SVT häromdagen? Riktigt rolig och tragisk på samma gång. Ni kan se den här ett tag till:
http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=3473503698800860474

1 kommentar: