torsdag 16 december 2010

Is på våra gator

Att försöka ta sig till jobbet var sannerligen en upplevelse imorse. Det hade regnat hela natten och snön hade förenat sig med allt vatten och bildat en perfekt skridskobana. Jag skulle gå med sonen till dagis. Vi gled ner för backen (och vi bor på ett berg så det var ganska lång väg). Bussarna klarade inte av att köra så det fick bli vagnen. När jag väl kom till jobbet kunde jag knappt ta mig fram till personalentrén. Jag klamrade mig fast vid en lyktstolpe ett bra tag på vägen dit. När jag väl skulle öppna dörren hade jag glömt passerkortet hemma. Ingen idé att försöka gå runt huset. Istället stod jag kvar till en kollega kom ut för att röka. Tack för det!
På de lokala TV4 nyheterna intervjuade de först en snubbe från Trafikkontoret. Han berättade att de valt att inte salta trottoarerna idag eftersom saltet är på väg att ta slut. Sedan träffade de en läkare från ortopeden. Han hade aldrig varit med om så många frakturer på en dag. De översteg vida alla tidigare rekord och han uppmanade alla att stanna hemma. Väldigt pedagogiskt. Det kanske var fel beslut att inte köpa in mer salt i början av säsongen?
Överallt börjar det dyka upp listor över årets bästa skivor och låtar. Jag ska också försöka få till nån slags lista så småningom. Kollade lite på Danko Jones på Youtube. Han gör allt coolare videos men de senaste två skivorna är minst sagt ojämna.
http://www.youtube.com/watch?v=xN82gSo85O4

1 kommentar:

  1. Hej hej! När ni kommer i morgon ha med broddar, här hos mig är det superhalt. Nu syns inte isen för det har ju kommit lite lite snö.

    SvaraRadera