onsdag 5 januari 2011

Dags att summera

Jag har suttit och kollat på Fredrik och Filips årskrönika nu ikväll. De kan vara rätt roliga ibland. Enligt dem var 2010 års bästa ögonblick det här:
http://www.youtube.com/watch?v=Dwimc4cvUmQ
15 årige Keenan Cahill som lagt ut filmer på youtube där han mimar till olika artister får besök av självaste 50 cent. Han kommer in i sovrummet och Keenan som varit till allmänt åtlöje för så många är helt plötsligt världens coolaste snubbe. Över 16 miljoner har sett klippet.

Jag har tidigare lovat en lista över årets bästa skivor. Jag kom fram till att det bästa sättet att göra en sådan är att kolla på vilka 10 skivor från 2010 som jag har lyssnat mest på i min ipod. Det blev följande lista:
  • Robyn Body Talk 1-3 (eg tre skivor men skitsamma)
  • Anna von Hausswolff Singin´ From the Grave
  • Radio Dept Clinging to a Scheme
  • Bruce Springsteen The Promise
  • Johnny Cash IV Ain´t No Grave (visst skivan är ojämn men titellåten är grym)
  • The Rolling Stones Exile On Main Street Deluxe edition
  • Säkert! Facit
  • Totta Näslund Totta´s Basement Tapes: Down in the Flood
  • Volbeat Beyond Heaven/Above Hell
  • Timo Räisänen The Anatomy of Being Timo Räisänen (Skivan är eg ngt av en besvikelse men jag har ändå lyssnat på den en del. Kanske för att få den att bli bättre?)


Ska jag välja någon favorit bland ovanstående måste det bli Anna von Hausswollff. Det är verkligen en helgjuten platta.

4 kommentarer:

  1. "Ain`t no grave" har jag också lyssnat mycket på i våras, otroligt snygg video också. Även Volbeat, Rolling Stones närmar jag mig lite grann....
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Nu glömde du väl Håkan Hellström iaf.
    Den gillar ju till och med jag - som oxå vill påminna om Rod Stewarts storhet.

    SvaraRadera
  3. Vid närmare eftertanke så tänkte jag på "Gods gonna cut you dowm" videon, men aint no grave är en lika bra låt.

    SvaraRadera
  4. Hans: Jag lyssnar inte på Håkan Hellström. Jag har aldrig fattat grejen. Jag kan inte ta med en artist som jag inte lyssnar på.
    Radiogirl: Ja, Gods gonna cut you down var ju med på femman. Bra låt det också.

    SvaraRadera