måndag 10 januari 2011

Lou Reed verkade trött

Jag kollade en stund på Lou Reeds Berlin i helgen. SVT visade en konsert där han framförde skivan i sin helhet inspelad i staden med samma namn från 2007. Lou Reed har skrivit låten som gett upphov till min blogg så ni kanske förstår att jag gillar mycket av de han gjort, men det här var ärligt talat ett riktigt sömnpiller. När du står på scen har du någon form av ansvar för att underhålla din publik. Det räcker inte bara med att stå där. Du måste närvara också. Inte minst när du framför ett mästerverk från när du var ung och vital. Jag har sett Lou Reed på konserthuset här i Gbg för några år sedan men det var inte så här sömnigt. Ära den som äras bör finns det ett uttyck som heter. John Cale är Lou Reeds gamla bandkollega från Velvet Underground. Han är idag en oändligt mycket mer spännande artist än vad Lou Reed är. Trots detta är det många som inte vet vem John Cale är. Själv såg jag honom på Musikens hus 2006. Det är en av bästa spelningar jag sett trots att det inte ens var halvfullt i lokalen.
http://www.youtube.com/watch?v=_3ueIweuUvo
http://sv.wikipedia.org/wiki/John_Cale

1 kommentar:

  1. Jag håller med - det är jätteviktigt med ett artistiskt uttryck =) Ska spana in dina klipp!

    SvaraRadera