torsdag 20 januari 2011

Goodbye MTV

Com hem har bytt ut MTV mot TV11 i basutbudet. För 10-15 år sedan hade jag blivit upprörd. Nu känns det bara skönt att slippa skräpet. Kan inte ens komma ihåg när jag såg en musikvideo på MTV senast. De sista åren har det bara varit skräpserier såsom Hogan knows best, The Hills och 16 and pregnant. Fast frågan är om TV11 är bättre? En kanal som lanseras som "Big Brother kanalen" gör mig något skeptisk.
Den här videon är ironiskt nog hämtad från MTV Unplugged (fast Springsteen körde elektriskt). Knappast någon av hans bättre låtar men nog har han rätt alltid:
http://www.youtube.com/watch?v=qVv70Dwsim8

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig ang MTV. Visst vore det trevligt om det fanns en tv kanal som sände musik, videos, kanske något program som handlade om musik? Finns det ingen marknad för det längre?

    SvaraRadera
  2. Såg att Anton Glanzelius utsetts till programchef för TV11. Han har verkligen hållit på med allt efter sin prestation i filmen "Mitt liv som hund". Hans fotbollskarriär i ÖIS blev också kort. Minns jag rätt lånade han aldrig ut bollen under matcherna. Han trodde det var hans egendom........

    SvaraRadera
  3. Nej, riktig musik verkar inte vara kommersiellt gångbar längre.
    Anton Glanzelius kommer alltid vara killen som inte kan dricka ett glas med mjölk.

    SvaraRadera