måndag 31 januari 2011

En box som livar upp

Jag har förmodligen bihåleinflammation. Lock för öronen, huvudvärk, huvudet och näsan full med slem. Det är ingen höjdare kan jag säga men knappast första gången. Brukar få det så här års. Jävligt segt att bli av med. Tur att jag har köpt den här Springsteenboxen för liva upp tillvaron.

Han har aldrig låtit bättre än 1978 året då jag föddes :-) Den här boxen innehåller tre skivor och tre DVD skivor. Man får veta allt om hur det gick till då de spelade in Darkness on the edge of town. Det var helgalet. Bruce lyssnade på country och punk och visste nog inte riktigt vilken skiva han ville ge ut. Bandet spelade in ett stort antal låtar under ca 1 års tid. De kunde ha givit ut fyra skivor. En del av de överblivna låtarna dök upp på Tracksboxen för några år sedan och resten fick plats här. Än i denna dag kan man förundras över hur han kunde ge bort "Because the night" till Patti Smith.
Många svenskar är ledsna över att vara fast i Egypten. Jag undrar varför de reste dit till att börja med. Det har varit oroligt därnere sedan efter nyår men vi svenskar vill väldigt gärna att någon myndighetsperson berätta vart man får åka. Bara för att inte UD avråder från att resa måste man inte åka till en krigszon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar