tisdag 1 februari 2011

Gå och se Happy Poet

Jag tog min bihåleinflamation och gick till vårdcentralen idag. När man sitter där och ser den ena skröpliga pensionären efter den andra stapla omkring känner man sig helt plötsligt inte så sjuk längre. Läkaren tog lite prover och konstaterade att det förmodligen är bihåleinflammation men jag fick ingen antibiotika. De har tydligen slutat med det. Förr kunde man få kåvepenin om man harklade sig i väntrummet. Nu ska man ha både tbc och ebola för att få ett recept. Ja ja, det blir säkert bra med nässprej också.
Stärkt av min vistelse på vårdcentralen beslöt jag mig för att ta några magnecyl och gå och se Happy Poet på Gbg:s filmfestival. En helt underbar film. Kan varmt rekommendera den. Kolla in trailern här:
http://www.youtube.com/watch?v=Na5_o9r06gg
När jag kom hem hade vi strömavbrott igen. Det håller på att bli tradition. Hänger sannolikt samman med dagiset de håller på att riva nedanför våra hus. De har byggt ett nytt dagis en bit härifrån. Det är supermodernt. De har avskaffat alla möjligheter att lämna en barnvagn utanför. Inte heller går det att stanna med en bil i närheten. Men det mest nydanande är ändå att alla barn från samtliga avdelningar äter tillsammans. 200 förskolbarn i en och samma matsal vem kom på den idén? Ingen som jobbat på en förskola i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar