torsdag 3 februari 2011

Gott och blandat från gångna veckan

När Hultsfredsfestivalen gick i konkurs förra året trodde jag att den bara var den första i raden. Det finns trots allt väldigt många festivaler i Sverige. I stort sett samtliga ska locka publik under perioden juni-augusti. Hultsfred var bara en i raden som gick dåligt förra året. Trots detta får vi nu under mindre än en vecka besked om att både Where the action is och Hultsfredsfestivalen ska återuppstå. Where the action is ska dessutom precis som Way Out west sätta upp sina tält i Slottskogen i Göteborg. Jag är tveksam till att det här kommer gå vägen måste jag säga. Publiken är kräsen och konkurrensen är stenhård men vi får väl se.
Såg att John Barry gått och dött. Bortsett från Ennio Morricone finns det väl ingen som skapat så många klassiska soundtrack. Mest känd är han naturligtvis för alla James Bondfilmer men Midnight Cowboy, Out of Africa och Dansar med vargar är ju inte heller helt okända.



Avslutningsvis såg jag att White Stripes gått skilda vägar. Det var tråkigt. Jag gillade dem skarpt och så gjorde de ju alltid så coola videos:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar