tisdag 15 februari 2011

Tearing down the house

Rivningen av dagiset nedanför oss gick igår in på sin tredje vecka. De blir aldrig klara. Klockan är nästan elva på kvällen och de håller fortfarande på med vinkelslipen och grävmaskinen. Det är helt bisarrt. Hela kvarteret är vaket. Mittemot dagiset ligger ett hotell. Jag undrar hur glada konferensgästerna är? När jag gick förbi de första dagarna efter att rivningen påbörjats funderade jag över skylten "skyddsrum" som satt på fasaden. Är det verkligen skyddsrum under dagiset? Nu behöver jag inte undra längre. Det är armerad betong. Väggarna, golvet och taket är flera meter tjocka. Jag tror ingen kan föreställa sig vilket h-e det är att forcera något sådant. Jag menar själva syftet till att det byggdes en gång i tiden var ju för att skydda mot bomber och granater. Man snålade inte direkt med betongen. Nu har någon bestämt att skiten ska vara borta till ett visst datum och då jobbar de dag och natt till kvarterets förtret. Jag kan inte komma på någon låt om att riva hus så den här får duga:
http://www.youtube.com/watch?v=xNnAvTTaJjM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar