söndag 27 februari 2011

Blöjrockare

Man borde skriva något vettigt om Libyen men jag vet inte om jag har något att tillföra och till skillnad från Bildt håller jag tyst. Lustigt att konstatera att först var alla kritiska till att han inte sa något. När han väl sa att det viktigaste var att värna om landets stabilitet var det så korkat att alla ville han skulle ta tillbaka det. Jan Eliasson gav honom en passning i dagens Nyhetsmorgon. Han sa något i stil med. "Det är konstigt att det är först nu västvärlden reagerar på det förtyckt som råder i landet. Tills för bara några dagar sedan menade fortfarande somliga att viktiga är att det råder stabilitet i landet. Om man hoppas på att en envåldshärskare ska skapa stabilitet är man fel ute." Men Bildt kan göra vad som helst folk gillar honom ändå av någon anledning. De tycker kanske att han är karismatisk... En rapport i förra veckan visade att UD är ineffektivt och toppstyrt men folk bara rycker på axlarna.
Vi var en sväng på stan igår. Tänkte att jag skulle köpa en vårjacka. Jag brukar alltid vara sent ute och då finns aldrig några vettiga storlekar kvar. Nu skulle jag vara först och nog var jag först alltid. Faktum är att inga butiker hade fått in några jackor ännu. Vi köpte i alla fall lite kläder till barnen. Jag kunde konstatera att nu har T-shirts med bandtryck har blivit vardagsmat på barnavdelningarna. Två-treåringar kan nu springa runt med Ramones, The Beatles, Rolling Stones eller The Doors på sina tröjor. När jag gick gick på lågstadiet hade jag Iron Maiden, AC/DC och Mötley Crüe på min jeansjacka. Några äldre killar kallade mig för blöjrockare. Det ordet har nu fått en helt ny innebörd.

2 kommentarer:

  1. Och jag var mods. Med militärjacka.
    Hur man nu kan vara ngt i plural.
    Konstigt att ingen tillsatt en utredning och undersökt saken. Får nog ringa regeringskansliet och tipsa. De har säkert någon f.d. generaldirektör på lönelistan, som kan hålla ärendet vid liv i minst 18 månader.
    Jan Eliasson (70 år) börjar förresten komma igång ordentligt. Han har ju dessutom en tyngd internationellt, som Bildt aldrig kommer i närheten av trots att han ideligen sprattlar som Kalle Stropp.

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske ett jobb åt Katri Linna?

    SvaraRadera