måndag 28 februari 2011

Solsidan vår tids Hylands hörna?

Förra helgen var vi på besök i Stockholm. På söndagskvällen tittade jag ut från våra vänners fönster i Hammarby Sjöstad. Det var mitt under pausen av Solsidan. Jag såg sammanlagt sju teveapparater. Samtliga (!) visade alla samma reklamfilm. På jobbet på måndagarna pratar alla om vad som hände i gårdagens avsnitt. Det skumma är att den här säsongen inte alls lika bra som den första. Avsnitten känns inte alls lika välgjorda och saknar en riktig story. De bara spinner vidare på samma koncept. Ove är inte bara snål, han har blivit en fullblodspsykopat. Anna är inte bara småtaskig, hon är en riktig bitch. Alex har inte längre bara lite otur, allt i hans liv verkar gå snett. Fast emellanåt är det förstås lite roligt som i den här sekvensen:

http://www.tv4.se/1.1986450/2011/01/21/prisforhandling_i_sangen_hos_alex_och_anna

Idag är det 25 år sedan Olof Palme mördades. Jag vet inte hur många artiklar jag har läst om det där mordet men jag vet i alla fall att vi aldrig kommer få reda på vad som hände egentligen. Frågan är varför man fortsätter en utredning som aldrig kommer bli färdig?

1 kommentar:

  1. Alltså, jag kommer ju ihåg skiten då det hända. det var en fars. Jag bara: pappa, varför ändrar sig polisen hela tiden. Varför lyssnar de inte på de vittnen som stiger fram

    Jag tror på polisspåret. Som Lief GW Persson. Allt stämmer in på det.

    Jag tror att det skulle sända dåliga signaler om de lade ner utredningen. 8)

    SvaraRadera