lördag 5 februari 2011

The sick note

Jag mår fortfarande kass. Bihåleinflammation är verkligen ingen höjdare. En ständigt återkommande besvikelse så här års. Det enda som är värre är väl vinterkräksjukan men den håller åtminstone inte i sig i flera veckor. För två år sedan var sjuk i fem veckor. Jag hade feber 11 dagar i sträck, så än så länge ligger jag i lä med mindre än två veckor. På mitt jobb finns en hel del damer som brukar driva med en när man är sjuk. De brukar fråga om man har en manlig förkylning. Underförstått: En förkylning som egentligen inte är så farlig. Jag bryr mig inte så mycket men det är problem att jag har svårt att vara sjuk. Jag tycker mig inte råd med några karensdagar utan går i regel alltid till jobbet och jag är knappast ensam. Följden blir att man smittar massa andra som också går till jobbet och så där håller det på. Samma sak på dagis. Föräldrarna proppar ungarna fulla med alvedon och skickar iväg dem.

1 kommentar: