torsdag 4 mars 2010

Svårt att höra texten

Ibland har jag väldigt svårt att höra vad vissa artister sjunger. Inte blir det bättre om det är på ett främmande språk. Jag hörde Kents gamla hit FF på radion idag och precis som Viktor tycker jag att det låter som refrängen går "Där valrossen bor" men det sjunger hon ju inte alls.
http://www.youtube.com/watch?v=nexHf8Yg84g
Min älskade G trodde när hon var lite yngre att Zach de la Rocha i Rage against the machine sjöng "Flop you I won´t do what you tell me!" och det är ju betydligt snällare än Fuck you I won´t do what you tell me!
En gammal kompis till mig trodde att Bryan Adams skivan "Waking Up the Neighbours" istället hette Waking up the harbours. Lite konstig titel på en skiva tycker jag.
En gång hörde jag en väldigt rolig parodi på Meatloafs "I would do anything for love". Den etsade sig fast och nu kan jag inte höra låten utan att tänka på den alternativa textraden : I would do anything for love, but I won´t eat fat!
http://www.youtube.com/watch?v=hchsGFGd24E
Men en snabbsökning på nätet visade att det finns flera andra roliga versioner av låten såsom: I would do anything for drugs (but I won´t do crack) eller I would do anything for cash! På något sätt blir det extra roligt med parodier på låtar som är bombastiska och lite pretentiösa. Eller vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar