fredag 12 mars 2010

The West is the Best

Jag läser att Plura har åkt fast med 4 gram kokain på fickan. Först stod det att en svensk rockstjärna på turné i Sverige åkt fast i Göteborg. På Flashback tog det bara några minuter innan man hade räknat ut vem det var. Det är ju inte så svårt att kolla vilka artister som ska spela i Göteborg de kommande dagarna. Den här gången var det i stort sett bara Kent och Eldkvarn som kunde vara aktuella. Kent spelade dock på annan ort igår kväll och därför var det ungefär samma sak som att säga att det var Plura. Några timmar senare talade han ut. Men precis som Patrik Sjöberg kunde han inte erkänna att han brukar ta droger ibland. Ingen inbillar väl sig att det var första gången?
Det blir inget åtal mot de poliser som slog ihjäl en 24 åring i samband med ett gripande för två år sedan. Jag betvivlar inte att han var ett rötägg men det stör mig något oerhört att polisen verkar kunna bete sig hur som helst nuförtiden. Statistiken talar sitt tydliga språk. Vill man komma undan med en brottslig handling i Sverige ska man antingen vara vd för ngt stort företag eller arbeta som polis.
En annan sak som gör mig upprörd är Israels ockupation av Gaza för att inte tala om kriget förra året. De båda norska läkarna Mads Gilbert och Erik Fosse sak nu ge ut en bok där de med egna ord och bilder berättar om sina erfarenheter från Gaza under kriget. Bilder som får mig att känna mig riktigt illa berörd. Jag klarar inte längre av att se bilder på barn som lider. En konskvens av att bli förälder skulle jag tro.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6767973.ab
Slutligen. Jag är ledsen brorsan men inget slår västkusten. Den här bilden tog jag på Brännö i april förra året.

1 kommentar:

  1. Ok, brorsan, du vet vilken skärgård jag också gillar bäst. Men Sthlm har allt sina centrala smultronställen. Ska nog bjuda på några fler på bloggen framöver. Vi kan ha en liten västkust-, östkust-duell...

    SvaraRadera