onsdag 10 mars 2010

Ingen vårbild idag

Jag blev precis lite trött på Blogspot/Google. Skulle uppdatera min sida med en vårbild men det gick sådär. Efter fjärde försöket gav jag upp. Bilden blev så stor att den fyllde hela sidan. Ja ja, snacka om i-lands problem. Jag såg precis ett reportage om en textilarbetande kvinna i Bangladesh. Hon arbetade 12 timmar om dagen, 7 dagar i veckan och tjänade 300 kr i månaden. Kläderna hon tillverkade exporterades till butikskedjor i väst. Där kan vi snacka om problem. Hon bodde i ett plåstskjul utan vatten, värme eller el och fick ändå inte pengarna att räcka.
Rosanne Cash spelar i Göteborg ikväll. Hennes karriär gick på halvfart tills hon gjorde en coverskiva (The List) med sin fars favoriter. Nu turnerar hon jorden runt med dessa klassiska låtar och har redan beslutat sig för att göra en uppföljare. Vem hade inte gjort det förresten?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/live/article6750864.ab
Jag har lyssnat en del på den sista Johnny Cash skivan Ain´t no grave och det är bara att konstatera; den är knappast lika bra som föregångarna. Titellåten är genialisk men det låter verkligen som han har ena foten i graven. Det var en gammal trött Johnny som spelade in de där låtarna.
Avslutar med en skön Tom Petty låt från The Live Anthology:
http://www.youtube.com/watch?v=3qjOMHVAme4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar