måndag 2 mars 2009

Att stjäla är inte bra

Läste idag i Metro om en stackars tant som tagit ut sitt livs besparingar från banken. Sedan hade hon åkt spårvagn och glömt påsen med alla pengar på vagnen. Det var en halv miljon kronor. Nu hoppas man på att kunna få tag på tjuven genom att kolla på övervakningsfilmer. Jag säger bara lycka till!
Själv råkade jag ut för en betydligt mindre stöld på friskis och svettis. Jag kom ut ur bastun och min dubbeldusch var borta. Jag blev givetvis upprörd och stormade ut i omklädningsrummet. Där ser jag en snubbe som precis ska till att stoppa ner min flaska i sin väska. Efter hundra ursäkter får jag min flaska och kan återgå till duschen. Det gäller att ha ögonen med sig.
Apropå stölder. Det finns ju låtstölder också. Titt som tätt hör man talas om band som snor andras låtar. Den senaste i raden är Coldplays Viva La Vida som skulle vara en kopia av en låt av de Creaky Boards . Vilka då säger ni? Jo, det är ju det som är problemet ingen har ju hört talas om bandet. Men på Youtube finns det mesta. Här en video som bandet själva lagt ut. Ni kan ju jämföra själva.
http://www.youtube.com/watch?v=eUhFLiw6h6s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar