söndag 24 maj 2009

Barnskivor i bilen

Idag skulle jag och min lilla familj ut och åka bil. Strax innan vi ska åka säger min fru; Vi måste packa barnskivorna! I detta läge är jag redan på väg ut i bilen med med Tom Pettys Wildflowers och The Best of Warren Zevon i högsta hugg. Ja, vår son gillar också att lyssna på musik, säger min fru. Det är bara att kapitulera och hämta "Älskade barnvisor från barnkammarboken" och de andra samlingarna. Väl i bilen inser jag faktiskt att sonen verkar uppskatta musiken. Det är välbekanta sånger för honom. Sånger om katter, hästar och kor, elefanter på balansgång och båtar på havets vågor. För egen del kan jag bara konstatera att jag också uppskattar en och annan sång "from the past". Inte minst är jag svag för Jojje Wadenius sånger om Kalles klätterträd och Farbrorn som inte ville vara stor. Wadenius är ju förresten nästan lite rock n´roll han har ju varit med i Blood Sweet & Tears och spelat med Robert Plant, Aretha Franklin, Simon & Garfunkel, James Brown och en hel rad andra stora artister.
http://www.youtube.com/watch?v=D59a5UQS2w4

2 kommentarer:

  1. Ah, Kalle, min favorit. Två andra höjdare var Magister Flykt och Farbrorn som inte vill va' stor. Kan man ju fortfarande känna igen sig i... http://www.youtube.com/watch?v=Ul-s-QTuc2I&feature=related

    SvaraRadera
  2. Vi var smarta nog (?) att köpa både Bamse och Pippi på de 7 haven när vi var i Astrid Lindgrens värld förra sommaren och... ja... de spelades alla långa milen hem liksom... Annars är "kåldolmar och kalsipper" populär fortfarande! Gäller att få in det tidigt, hahaha!

    SvaraRadera