lördag 16 maj 2009

Och Leonardo får inte spela Sinatra

Scorsese sägs föredra Johnny Depp framför Leonardo Di Capro i rollen som Frank Sinatra. Jag kan inte påstå att jag tycker att någon av dem är speciellt lik honom, men tror ändå Leonardo skulle passa bättre i rollen. Inte för att jag tycker han är en bättre skådis, men för att Johnny är lite för mycket pirat för mig just nu. Han har förresten skrivit på för Pirates of the Caribbean 4. Själv tröttnade efter andra filmen. Däremot ser jag fram emot hans gestaltning av John Dillinger i Public Enemies. Regissören är Michal Mann. Mest känd för att tv-serien och filmen Miami Vice, men han har även gjort Heat med Al Pacino och Robert de Niro samt The Collateral med Tom Cruise. Några av de snyggaste filmerna som spelats in på senare år.
Igår köpte jag soundtracket till filmen Wonderboys med Michael Douglas. Bob Dylan gjorde låten Things have changed i denna film. Han vann också en Oscar för den. Annars innehåller soundtracket mest en massa gammal skåpmat (mera Dylan, Van Morrison, John Lennon och Leonard Cohen), men det är en skön samling och den kostade knappt någonting. Köpte den på Rockstore på Kungsgatan. De håller på att sälja ut det mesta av sitt gamla sortiment. De har mer eller mindre slutat att sälja skivor och istället valt att satsa på kläder, skor, posters, badges och massa andra prylar.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article5162802.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar