lördag 9 maj 2009

Rolling Stones släpper sina gamla skivor - igen

Satt och kollade lite på Ginza och helt plötsligt såg jag att The Rolling Stones ska släppa alla sina skivor igen (!). De ska vara "remastrade" med ett bättre ljud än nånsin, men det har vi ju hört förut. Faktum är att de för omkring tio år sedan gjorde exakt samma sak. Det vill säga släppte alla sina skivor med ett förbättrat ljud. I praktiken innebär detta att någon gått in i studion och skruvat upp ljudet litegrann. I det här fallet är det dock anmärkningsvärt att det inte ens finns med några bonuslåtar på de nya utgåvorna. Det hade knappast varit för mycket begärt att de hade letat upp några gamla live- eller demoinspelningar och lagt till. Inte minst eftersom som skivorna säljs till fullpris. Men mr Jagger är nog rockbranschens mest penningkåta individ. Gruppen har ju sedan decennier tillbaka gått i bräschen för att höja sina biljettpriser inför varje turné med motiveringen det här nog är sista gången vi ser dem på scen tillsammans. Hmm. Har vi hört det förut? Nu skulle man kunna tro att jag inte alls gillar Stones, men det stämmer inte alls. De är faktiskt ett av mina favvoband men jag är så trött på att de vill ha alla mina pengar.
http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=240192

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar