måndag 8 juni 2009

Springsteen rena medicinen

Igår var det alltså dags för sommarens konserthöjdpunkt; Springsteen på Stadion. Uppladdningen kunde dock varit bättre. Strax innan vi åkte hemifrån hade jag 39 graders feber, men har jag åkt till Stockholm kan man ju inte låta en sådan sak stoppa en. Strax efter åtta dundrade bandet igång med No Surrender och helt plötsligt kände jag mig frisk. Bruce har nämligen den inverkan. Att se honom live är som att få en vitamininjektion och gårdagen var inget undantag. Snarare spelade han med en intensitet som gjorde mig förvånad. Hur orkar han? Turnén har ju trots allt pågått ett bra tag nu och det här var den tredje spelningen i rad på Stadion. Nu hinner jag tyvärr inte skriva mer, då mitt tåg går snart, men jag återkommer med bilder och mer kommentarer vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar