måndag 15 juni 2009

Snart dags för AC/DC

Ikväll har jag varit på fotboll. Det var U21 EM och Spanien mötte Tyskland på Gamla Ullevi. Läktarna var fulla med kids som käkade popcorn och snackade skit. De verkade inte så intresserade av vad som hände på plan, men det kanske bara är jag som blivit gammal? Matchen slutade i alla fall 0-0, men den var avsevärt mycket bättre en de oavgjorda matcher jag sett i allsvenskan på sistone.
Sommarens andra stora konsert (den första var ju Bruce förstås) närmar sig med stormsteg. Den här gången ska jag se och höra AC/DC på Ullevi. Jag har aldrig sett dem live så det ska bli en upplevelse. Detta är knappast ett band jag lyssnar på för jämnan, men ibland kan det vara skönt att lyssna på musik som inte kräver någonting. AC/DC är bara rock n´roll på gott och ont. Det är simpla ackord och träffsäkra riff. Jag läser på deras hemsida att de idag spelar i Oslo, i Helsingfors på onsdag och i Köpenhamn på fredag. Med andra ord har de ett späckat schema innan de kommer till Göteborg på söndag. Enligt GP går det åt tre syrgastuber i samband med varje spelning. Detta för att Angus Young och de andra ska orka springa som de vore 20. Ja, vad gör man inte för rocken?
Bild från Oslo i februari i år. Det är lite gubbvarning på kepsen och posén eller vad säger ni?

2 kommentarer:

  1. Äsch, kepan har hängt med sedan 80-talet, på bägge gubbarna ;o) Basisten till höger i bild, har dock helt plötsligt fått vitt hår - där ser man nog tydligast att de åldrats!

    Hoppas det blir en bra kväll, återigen tack för att du frågade om jag ville hänga på (i december redan...) - tar Metaltown veckan efter istället :o)

    SvaraRadera
  2. Plura ser ung ut vid jämförelse. Å andra sidan kanske Elton John drar på sig någon annan typ av huvudbonad när han uppträder på Borås Arena på söndag.
    Snoddas var för övrigt först med keps dygnet runt. På bandyplan, på scen och givetvis i roddbåten då fiskarna skulle fångas.

    SvaraRadera