torsdag 11 juni 2009

Smaken är som baken

Då jag är föräldraledig är jag hemma en hel del på dagarna. På sistone har jag och sonen tvingats lyssna på en av mina grannars vedervärdiga musik. Jag misstänker att det är den andra föräldralediga pappan i trappuppgången. En trevlig kille men hans musiksmak lämnar en del övrigt att önska. Idag spelade han bland annat den här låten:
http://www.youtube.com/watch?v=j0LD2GnxmKU&feature=fvst
Men det värsta är att allt han spelar går i samma tema. Basen får väggar, golv och tak att viberera. Kort sagt det är någon form av eurotechno från helvetet! Tanten ovanför har passerat bäst före datum sedan länge och får hemtjänst 24 timmar om dygnet. Jag undrar om det var så här hon ville sluta sina dagar - med att lyssna på Scooter?!! Tur att jag spelar lite bra musik härnere.
Imperiet släpper en ny box idag. Jag har aldrig riktigt förstått dem. I mina öronen är det alltför mycket 1980-tal, men Var e vargen och Du ska va president är förstås bra.

2 kommentarer:

  1. Kollade Scooter. En ny variant av Robinson?
    Där unga män leker i sanden och brudarna avvaktar för att se vem som överlever?
    Ett sätt att göra grannen uppmärksam kan vara att spela Tingeling i trapphuset 38 ggr.
    Bruce eller Dylan biter inte lika bra.

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan nog fungera. Problemet är ju bara att man blir osams med resten av huset också.

    SvaraRadera