tisdag 2 juni 2009

Nya artister

Somliga läsare undrar om jag aldrig lyssnar på nya artister? Det korta svaret är nästan aldrig, men det händer ibland. Den senaste veckan har jag till exempel fallit som en sten för The Deportees "Under the pavement - the Beach". De släppte sin nya skiva i fredags. Tror de kan få sitt stora genombrott i sommar.
http://tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1025894&renderingdepartment=2.34562
Sedan är jag förstås väldigt förtjust i Kanye West "Heartless". Fast frågan är ju om man kan kalla honom för en ny artist men med mina mått mätt så...
http://www.youtube.com/watch?v=u9wnoCCCXVM

2 kommentarer:

  1. Det som tidigare hände 1963-1988 var att olika band upplöstes efter 5-7 år och att bandmedlemmarna startade om med nya kamrater i skivstudion och på scen. Kreativitet i fokus. Detta upphörde tyvärr någon gång under Schyfferts 90-tal. Banden upprepade sig och stagnerade, men värst var att nya floppade om och om igen. Den trenden står väl sig ?
    Kent och Nina Persson är väl undantagen.

    SvaraRadera
  2. Jag vet bara att det har gjort så otroligt mycket bra musik genom åren som jag inte har hunnit höra ännu, därför har jag helt enkelt inte tid att lyssna på allt nytt :-) Men självklart finns det många bra band nu med.

    SvaraRadera